Blogger Templates

Thursday, April 7, 2011

petang nie..
aku baru nak masuk blog...tak tahu haty nie macam 
tergerak nak masuk bukan hary2 aku masuk blog..
aku dalam kebuntuan sama ada aku harus berkahwin ngan dye ke tak..?
aku tensin hary2 ibu sebut tentang kawin...
kawin kawin...aku banyak nak kene pikir..
bukan tentang hidup orang lain..
tapi tentang life aku...
life aku mase depan aku....
dimana aku nak cari sinar baru aku kalau hary2 aku akan pikir perkara yang sama...sayang aku padanya kuat kuat sangat..
tak sanggup nak hilang nya...
malam tadi... aku berbual ngan mak..."maya macam mane..??"
"mak maya tak tahulah mak...kawin nie bukan sekejap je..tapi untuk selamanya" "takpelah maya pikirlah cara yang terbaik mak tak kisah" aku tahu dalam tak kisah mak aku..
dalam pikiran mak aku pikir anak aku...
anak aku dan anak aku..sape pun bukan ditempat aku...!
aku hadapinya sorang2..hari2..cinta bagiku membunuh segala perasaan aku yang lain sebenarnya tidak makin aku pikir tentang kehidupan aku hary2....
liku2 kehidupan anak aku...mak...dan boy....
kalau aku hidup tanpa nya....aku tak tahu macam mana dengan hidup aku......
siang malam aku fikir bende yang same...!!!
perkara yang same...aku tahu niat orang tue baik...
tapi bukan sekarang....aku masih pikir tentang anak aku....
bukan aku tak ade harga diri...
tapi bagi aku dirinya begitu bererti...
sangat bererti,,,!!!!
cube korang letakkan diri korang kat aku macam mne..?
tak giler ke pikir bende yang same...
senyuman aku yang ta mungkin ikhlas nie..nampak sangat!!
tak ada tangisan dalam hidup aku kalau semua nie tidak terjadi...
tapi kenapa harus terjadi...? 
allah bagi aku ujian nie untuk aku menjdi sorang yang tabah....
sorang berhaty mulia...tak mungkin aku tak boleh...
kalau aku boleh menjadi sorang ayah sorang ibu pada anak aku...
anak aku segalanya...segalanya bagi aku.....
ape yang aku pikir....aku kene bagi masa untuk dye pikir tentang aku dan anak aku...aku taknak mak aku kate anak aku terabai..
aku buat demi kebaikkan aku...demi anak dan keluarga aku...
boy kalau kau boleh dengar ape yang aku nak luahkan nie...
aku sayang sangat kat kau..!!
sayang sangat!!..tolonglah jaga anak aku dan aku dengan baik...!
aku ta nak kecewakan harapan mak aku...
aku taknak hidup kite kelak hancur disebabkan ketidak matangan diri kau...! aku sayang sangat kat kau sampai aku tak sanggup hilang kau dalm hidup aku nie..!
ya allah terangkanlah haty aku ya allah untuk terima semua dugaan hidup nie ya allah...
agar satu hary nnty harapan aku melihat anak aku bahagia disamping sorang ayah yang penyayang.....
bantulah aku bantulah hidupku menjadi lebh baik.....!
bagi aku jalan untuk aku ubah semua..
mak maafkan maya mak...maya dah tak boleh nak pikir ape...
maya sayang mak..maya sayang airiq..
maya sayang adik2 maya..maya sayang ibu maya sayang boy mak....
tapi maya tak tahu mane satu maya harus dulukan mak..
maya nak cium bau syurga mak....
maya sayang mak...:( 

0 comments:

me

me
herm..mengenangkan bile semua masalah ank selesaikan..?? ape pun tq mane yang banyak support sye ok blog pon dah cantik..so sekarang tgh pk ape akan jadi lak..huhuhh

aku si ratu kebaya

aku si ratu kebaya
hihihihi snap sebelum g kerja memng keje akulah kan..?? ni baju kebaya kegemaran aku..so nie jek warne kegemaran aku yang paling aku suke..ewaahh2 di halaman rumah,,peacee

pelengkap hidupku

pelengkap hidupku
Aku bagai laut tak bertepi dan tak berkarang Aku bagai bintang yang tak ditemani malam Melihat dirimu ada senyum canda dan tawa Yang membuat aku tak ingin pergi darimu Teringat janji lamamu kepadaku Teringat aku teringat Teringat saat kau masih ada di sini Temaniku sepanjang hari Bila kau pergi jauh ingatlah aku Bila ku di sampingmu peluk tubuhku Bila kau rindu aku panggil namaku Ku datang menemuimu Peluk erat jasadku jangan lepaskan Tetaplah kau di sini arungi malam Karena hanya dirimu belahan jiwa Pelengkapku di dunia
andai mentari enggan menyinarimu, jadikanlah aku sebagai penerangmu, andai bulan enggan menyinari & menghangatkanmu, jadikanlah aku lentera & selimut malammu, andai engkau saat ini merasa sepi, bacalah puisi yang aku ciptakan ini, puisi yang berbait cinta, takkala bisa buatmu tersenyum manja, seperti damainya hatiku saat bersamamu, meski kini aku hanyalah sepenggal kenangan bagimu..